.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دیدار احمدی‌نژاد با هیئت جنجال‌برانگیز
رئیس جمهور شب گذشته با هیئت معروف به نظارت بر اجراي قانون اساسي دیدار کرد. این هیئت پیشتر خبرساز شده بود تا جایی که رئیس دستگاه قضا رسما آن را غیرقانونی توصیف کرد. شورای نگهبان هم اعلام کرده، این هیئت را غیرقانونی می داند.   رييس جمهور با تأكيد بر لزوم صيانت از قانون اساسي و تبيين، ترويج و گسترش آن در ميان آحاد جامعه اظهار داشت: بايد از تمامي ظرفيت هاي دانشگاهي، صاحبنظران و علماي مديريتي كشور در زمينه ايجاد سازماندهي قوي براي تبيين و گسترش قانون اساسي در كشور تلاش كنيم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور، دكتر محمود احمدي‌نژاد شامگاه امروز (چهارشنبه) در جلسه هيأت نظارت بر اجراي قانون اساسي با بيان اينكه هيچ نظم، مديريت و حاكميتي بدون اصول ثابت و قوانين اساسي شكل نخواهد گرفت، گفت: قانون اساسي به عنوان زيربناي انجام كارها و پيشبرد امور در جامعه، بايد جامع و كامل باشد.




رييس جمهور با انتقاد از عدم تبيين، ترويج و گسترش مناسب قانون اساسي در ميان آحاد جامعه بويژه در ميان دانشجويان به عنوان نخبگان كشور تصريح كرد: امروز در ميان دانشجويان كشور که در رشته هاي مرتبط با قانون اساسي تحصيل مي کنند، برخي آشنايي كافي با حقوق و مسئوليت‌هاي اجتماعي خود ندارند كه بايد در اين زمينه و در جهت تبيين و گسترش اين حقوق و مسئوليت‌هاي قانوني تلاش شود.

دكتر احمدي‌نژاد خاطر نشان كرد: هدف نهايي از اجراي قانون اساسي در كشور اين است كه ما ساختار و عملكردي بوجود آوريم كه به واسطه آن كشور را خوب اداره كرده و آرمان‌هاي انقلاب از جمله استقرار عدالت، رشد، كمال و بالندگي جامعه و شكوفايي استعدادها را در كشور برقرار كنيم.



رييس جمهور با تأكيد بر ضرورت مديريت يکپارچه در كشور، گفت: اگر بنيان‌ها در يك جامعه محكم بوده و مسئولان آن جامعه صادقانه به مردم خدمت كنند و برقراري عدالت را در تمام فعاليت‌هاي خود ملاك قرار دهند نظام ما نظامي بالنده و مقتدر خواهد بود.

دكتر احمدي‌نژاد با تأكيد بر لزوم توجه ويژه به حقوق اساسي مردم در تصميم‌گيري‌ها تصريح كرد: يك حكومت اگر از حقوق مردم غافل شود، به طبقه اي جدا از مردم تبديل مي شود كه در آن فساد و تبعيض رشد خواهد کرد.




گفتني است در جلسه هيأت نظارت بر اجراي قانون اساسي علاوه بر ارائه گزارشي از اقدامات دبيرخانه هيأت، مراحل تصويب پيش‌نويس آيين‌نامه تشكيلاتي و شرح وظايف هيأت نظارت بر اجراي قانون اساسي نيز مورد بررسي قرار گرفت.

همچنين اعضاي هيات نظارت در زمينه چگونگي نحوه نظارت و همكاري اعضاء با دبيرخانه پيشنهاداتي را ارائه كردند.
استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.121 seconds.